<$BlogRSDURL$>
valqk's reggolB
четвъртък, април 29, 2004
 
Свободен софтуер и виндбловс софтуер....
Тъкмо четох блог-а на Васко...
От няколко дни се каня да пиша но това което прочерох за споровете му относно свободния софт ме накара да блог-на....

Та... с какво се занимавам от събота - wine+odbc+mssql+ole32+.....+....+&
С нормални думи - опитвам се да пусна една пограма която е писана с кутретата на левите крака на отбор програмисти(сори, ако някой чете блог-а ама вие си знаете що за боза пишете....)

Та... замислих се защо аз ползвам свободен софтуер (предпочитам FreeBSD[no flames pls!], ползвам и debian)...
На моя десктоп съм с FreeBSD-STABLE и съм много доволен.
Та.... причините:
1. Има сорс и може да поправиш нещо като не ти харесва
2. Има сорс код и google+ хиляди хора които са добавяли по нещо което може да ти дотрябва
3. Ъпдейтва се веднага като се открие грешка в кога(е не сама се ъпдейтва, но това е по мое желание тъй като не искам да се събудя от телефона и да имам невъзтановим сървър....)
4. Има СТРАХОТНО добра поддръжка от мейлинг листитие
5. Има хиляди програмки и ако една не ти харесва и не ти върши работа можеш
5.1. Да си намериш друга алтернатива
5.2. Да си донапишеш всичко което поискаш и да предоставиш пачове за всеки желаещ, като евентуално може да ги включат в пакета и да помогнеш за развитието му
6. Хората които пишат софтуер са в малка(голяма) степен много по добри от "цъкаджиите" които си цъкат и после дежурният отговор при въпрос за грешка която не е от програмата е - не знам, не ми се занимава т'ва е от либ-а на М$.....или рестартирай/преинсталирай и ще се оправи[ типично такова предложение беше последното - мрежата не работи и има пинг само до дефаулт гейт-а... гейта на един компютър е друг - ми дай да го пренастроим и ще работи.... а проблема?.... е само временно....]

В общи линии кво беше - Ние незнаещите..... и т.н....

После върви обяснявай че нямаш сестра и виндбловс-а ти е секюър и не забива :)

Та... пак спрях да логвам... чесно ви казвам... разгони ми се фамилията с тези връзки към mssql през wine и програма която ползва odbc+mssql conectivity tools....ако някой е пускал такова чудо моля кажете, ако не - ще сложа на сайта ми ако успея да го пусна как става... дано стане!
Трябва да си погледна мейлинг листа - писах вчера с рикуест към девелопърите на freetds да добавят едни не имплементирани odbc функции... днао се навият :)


Тъй като снощи си легнах към 4am борейки въпросните гадости, днес мисля да легна навреме... за да е весел и с песен деня утре... а и до меи трябва да ходя... пидали.... подписи... УЖАСТ!

Лекар с нож... до другия път....
Васко ми даде за домашно да си помисля защо има pom, :))))
сещам се за две неща
1. Писано е тъй като тревата при пълнолуние... незнам си кво... май се береше....
2. Писано е от админка :))))))))))))))
3. Моя лична версия - аз си ги следя и ми е по лесно(слава богу някой се е сетил преди мен).....
Comments: Публикуване на коментар

Powered by Blogger